Перейти к публикации
  • Обсуждение также на телеграм канале

    @OpenarmeniaChannel

ARMENIAN GENOCIDE


beatnik

Рекомендованные сообщения

  • Ответы 15
  • Создано
  • Последний ответ

Бендер, кино и плакаты это разновидности искусства. Также можно постить книги о Геноциде в разделе Логос. Не вижу проблемы.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Корнелий, думаю что это часть того, что готовит диаспора в этом году. Я не знаю, вообще можно сделать отдельныи раздел и помещать все что относится к Геноциду там, или иметь закрепленные темы в разныx разделаx. :hm:

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Тут где-то Арцахъци схожую вещь открывал...Черт- у нас все-таки слишком много разделов, эли...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

В 1919 году американский режиссер Оскар Апфель (Oscar Apfel) снял фильм "Ravished Armenia" (дословно "Изнасилованная Армения") на основе одноименной книги написанной Авророй Мардигян, которая будучи 19-ти летней девушкой пережила все ужасы Геноцида в Турции. В фильме, кроме самой Авроры Мардигян также участвовал тогдашний американский посол в Турции Генри Моргентау. По одним источникам, этот уникальный фильм был безвозвратно утерян. Однако, недавно я увидел вот этот сайт который продает фильм О. Апфеля на видео. Пожалуйста, поделитесь у кого есть более точная информация.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Lost Boys in 7th Heaven

17 June 2004

Genocide on the small screen: Sudan as "Advo-tainment."

By Leshu Torchin

Several weeks ago one of the few evangelical programs on network television, 7th Heaven, moved into advocacy-territory with its "Lost and Found" episode, wherein one of Reverend Eric Camden's ever-expanding brood, Ruthie, encounters something like the real world beyond fictional Glenoak, California. Ruthie and her boyfriend Peter are lost when they stumble into this reality and meet two Sudanese "Lost Boys," Jacob Puka and Nicodemus Lim: real-life refugees playing refugees.

In the real world the "Lost Boys" are victims of a Sudanese civil war between the Muslim north and the Christian and animist south. Puka and Lim were two of approximately 17,000 other boys driven from their homes in 1987, fleeing massacres now often regarded as ethnic cleansing. Without provisions, the boys trekked across the desert, first to Ethiopia, risking starvation, dehydration, exhaustion and wild animal attacks, then,

Lost and Found

after Ethiopia fell into its own civil war, to Kenya, where they remained until aid-agencies arranged their transport to the United States. (Puka and Lim are among 100 Lost Boys resettled in San Diego County and enrolled at the Christian Point Loma Nazarene University.) The Christian identity of the victims, the story of their tribulations in the wilderness, and the innocence suggested by their name helped make the Lost Boys effective evangelical cause.

Their plight is arguably overshadowed though, by the show's real lost-and-found hero: the Reverend Camden himself, who according to the show's website, has recently overcome a crisis of faith. "Having worked through his personal problems," the site summarizes, "Eric will now take on the world's problems as he becomes an activist working to solve society's big issues." Jacob's and Nicodemus's tale of suffering, which Ruthie describes to her mother as “horrible” and "wonderful," is a useful embodiment of these "big issues," and becomes fodder for Rev. Camden's Sunday sermon. We may, he notes, feel "bogged down" by life’s problems, but there are others, such as the Lost Boys, who have endured terrible hardships, and whose “sweet sense of joy and optimism” should be a lesson to us. He closes by quoting Jacob: "I may be called a 'Lost Boy,' but I was never lost to God."

Reverend Camden’s sermon was reminiscent of another "horrible"/"wonderful" story-made-film: the 1919 adaptation of Ravished Armenia: The Story of Aurora Mardiganian, The Christian Girl Who Lived Through The Great Massacres (Kingsfield Press, New York), which

"The Christian Girl Who Lived"

chronicled the suffering of 17-year-old Aurora Mardiganian (starring as herself) and other Armenians at the hand of the Young Turks in the Ottoman Empire. Ravished Armenia depicts not only deportations and massacres but also the sexual violence implied by its title—a significant part of the violence to be sure, but overemphasized. It was this aspect that the press fixated on, and that excited public interest. The New York Times wrote of "Turkish Harems" and "Turkish Slave Markets," and the Los Angeles Evening Express saw the film's model in the "conventional Arabian Nights slave market and harem scene," wherein, "'with other naked girls, pretty Aurora Mardiganian was sold for eighty-five cents.'" After the deportations, massacres and rapes, Ravished Armenia ends with Aurora's arrival at the American mission in Tiflis.

The film was a commercial venture, produced by early film pioneer Col. William Selig and directed by Oscar Apfel, better known for his later work with Cecil B. DeMille. Harvey Gates, a Hollywood screenwriter, received credit for "interpreting" Mardiganian’s published testimony. Yet this film was also declared "the official photo-drama of the National Motion Picture Committee of the American Committee for Relief in the Near East" (affiliated with the American Committee for Armenian and Syrian Relief, later to become Near East Relief). Indeed, not only was the publication circulated under the auspices of the Committee, but Nora Waln, the Committee’s publicist, is officially credited with the film’s scenario.

Other filmmakers had tried to influence public opinion, but Ravished Armenia was the first movie made explicitly as a work of advocacy. It marked a point when advocacy groups began to explore the possibilities of film—vivid and capable of massive outreach—with movies such as Alice in Hungerland, Seeing is Believing, One of these Little Ones, Uncle America’s Golden Rule, and What the Flag Saw. Many of the films made use of the child actor Jackie Coogan, who, according to NER Director James L. Barton, "visualized for the Near East the child interest of America." These later publicity actions of Near East Relief were "filler" film-shorts, screened between Coogan’s commercial features. Audiences coming to watch Coogan in comedies like Peck's Bad Boy (1921) or Trouble (1922), also saw him in Armenia, Syria and Greece, where he encountered orphans, refugees and the NER aid-workers ministering relief. The shorts invariably closed with the listing of local venues where audience members could contribute their work or money.

As clipped and sentimental as the shorts might have been, NER’s advocacy goals remained forefront. Far from subjugating mission to entertainment, they narrowed their appeal to a self-selecting audience of the already concerned, who were required to pay an additional fee or bring a food donation like evaporated milk as part of their price of admittance. By participating in this mandatory charity, viewers had already opted into action. Moreover, NER’s films were screened not just in theatres, but also in churches and schools, at community luncheons and hotel banquets catering to specially-formed committees. Often, they were an impetus for larger group activities, such as "Golden Rule Sunday," whereupon families donated the cost-equivalent of their normal Sunday dinner, while restricting themselves to an "orphanage-sized" meal—again, a gesture of at-least symbolic action and empathy.

On the surface, 7th Heaven seems to offer a similar effect. Ruthie Camden fills Coogan’s role as America’s child-interest in the plight of the Sudanese: an example of "pure," childlike compassion and what’s meant to be read as empathy. While lost, Ruthie and Peter are separated from the usual comforts of money, food, and community. Much is made of their hunger, not just during their misadventures, but again in Ruthie’s retelling of it for Jacob and Nicodemus. It's in answer to this seemingly empathetic stance that the Lost Boys tell their story. The connection drawn in the television show is aggressively facile, and yet the sentiment makes some sense: for a suburban American child to relate to the Lost Boys’ experiences would be nearly impossible; the attempt to expand a shared kernel of sentiment into empathy makes more sense, and if sincere, could at least make for a noble failure.

"Never Lost to God"

7th Heaven's failure is not of this sort. The show fails not because advocacy work has no place in commercial entertainment, but because the "advocacy" here is thoughtless. This comparative insincerity is reflected in the lack of “follow-through,” or grounding of the topic in real life, offered by the show. While NER’s films mandated at least token acts of compassion from its audience members, 7th Heaven fulfilled its obligation to its real-world-inspiration with a one-time display of contact information that was not reprinted on its own website. Though the site links to abstinence and "Rock the Vote" websites, nothing can be found concerning the Lost Boys of Sudan.

So cursory a mention seems less an attempt to recruit or impassion, than the payment of a royalty for copyrighted material: a gesture of concern for the loan of such grave, compelling images. But while objectification may be unavoidable in making complex subjects sitcom-size, 7th Heaven’s Lost Boys are made even less than objectified stand-ins. They’re punctuation in a sermon about the lessons the Camdens can learn. They exist in Glenoak, not to encourage action, but as a source of wonderment and vague, passive inspiration—a reminder to the American audience of its own good fortune. What active inspiration could be wrung from this "don’t whine, eat your vegetables" morality is further diluted by the Lost Boys' "rescue" by America: a tidy end that implies closure for the larger struggle as well, it produces neither action nor empathy, but reinforces complacency by making use of pain, and showing pain to be useful, while doing nothing of use in return.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Битник, насколько я знаю фильм действительно утерян, есть только 15-и минутный отрывок, его и продают на том сайте... насколько им можно верить не имею представления

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

ArmInfo

В ЕРЕВАНЕ СОСТОИТСЯ КОНЦЕРТ ВСЕМИРНО ИЗВЕСТНОГО БАРИТОНА РЕНАТО БРУЗОНА, ПОСВЯЩЕННЫЙ 90-ЛЕТИЮ ГЕНОЦИДА АРМЯН

ЕРЕВАН, 02.02.05. АРМИНФО. 25-го февраля в ереванском концертном зале Арама Хачатряна состоится концерт всемирно известного баритона Ренато Брузона, посвященный 90-летию Геноцида армян. Об этом в беседе с корреспондентом АРМИНФО сообщил заместитель директора Государственного филармонического оркестра Армении Давид Терзян. Он отметил, что Брузон никогда еще не пел в Армении, хотя оперные фанаты по записям хорошо знакомы с творчеством признанного короля баритонов. <Теперь ереванцам предоставлена уникальная возможность услышать живого Брузона в его коронном вердиевском репертуаре>, - отметил собеседник, добавив, что несмотря на весьма солидный возраст (68 лет), Брузон до сих пор сохраняет завидную вокальную форму. Имя суперзвезды мировой оперы не сходит с афиш Ла Скалы, Венской и оперных театров Лондона, Токио, Флоренции, Сан-Франциско, Цюриха. В Ереване певец выступит в сопровождении Государственного Филармонического оркестра РА, дирижировать которым будет художественный руководитель оркестра Эдуард Топчян.

Renato Bruson

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 1 месяц спустя...

System of a Down выступит с концертом в день 90-летия Геноцида армян

ЕРЕВАН ("Erkir"). - По инициативе лос-анджелесской радиостанции KROQ-FM знаменитая американская рок-группа System of a Down, состоящая из музыкантов армянской национальности, выступит с концертом "Души-2005", посвященным 90-летию Геноцида армян.

Это уже третий концерт группы, весь сбор от которого поступает организациям, в том числе американским офисам комитета Ай Дата, ведущим борьбу против геноцида в любой стране мира.

Предки всех четырех участников System of a Down - Сержа Тангяна, Тарона Малакяна, Шаво Отаджяна и Джона Долмаяна - в начале прошлого века стали жертвами геноцида, осуществленного в Османской Турции.

"Очень важно, чтобы люди знали об этом преступлении, которое отрицают Турция, госдепартамент и правительство США",- отметил Серж Тангян, добавив, что если бы в свое время Геноцид армян был квалифицирован как преступление против человечества, Холокоста евреев можно было бы избежать.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 6 месяцев спустя...
Гость Джанбазеан

ЗНАМЕНИТЫЕ ИТАЛЬЯНСКИЕ РЕЖИССЕРЫ ТАВИАНИ СНИМУТ ФИЛЬМ О ГЕНОЦИДЕ АРМЯН

ЕРЕВАН, 06.10.05. АРМИНФО. Знаменитые режиссеры - братья Паоло и Витторио Тавиани снимут фильм на тему Геноцида по книге итальянской писательницы армянского происхождения Антонии Арслан <Ферма жаворонков> (La masseria delle allodole).

Об этом сегодня на встрече заявила сама писательница. По ее словам, книга <Ферма жаворонков> отражает не историю одной армянской семьи во время Геноцида, а всю историю человечества. <Я эту книгу написала для всех народов мира, но больше всего она символизирует армяно-итальянскую дружбу>, - подчеркнула А.Арслан. Как отметили Паоло и Витторио Тавиани, образы А.Арслан стали их личными образами. <Антониа Арслан своей книгой ввела нас в армянскую семью, и мы жили вместе с ними, любили их и переносили вместе горе>, - отметили братья Тавиани. Они подчеркнули, что книга <Ферма жаворонков> - историческая правда и рассказывает не только о горе армянского народа, но и о его борьбе.

Книга <Ферма жаворонков> вышла в свет в 2004 году и приобрела огромную известность. Об этом свидетельствуют многочисленные призы, которым она удостоилась (Fenice-Europa, Stresa, Berto, Fregense, Giacomo Casanova, Citta di Bari, Campiello secondo noi). За несколько месяцев она 8 раз переиздавалась и переводилась на разные языки. Как отметил архимандрит ордена Мхитаристов (остров Св.Лазаря) Арутюн Пзтикян, перевод романа на английский язык уже готов, и планируется до октября 2006 года перевести книгу на западноармянский.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 5 месяцев спустя...

То что мне не нравится это тенденция сделать из геноцида отдельной ветвью искусства. Конечно понятно что артисты разных народов творят по теме геноцида но не надо нам из этого делать отдельную ветвь в искусстве. Моё личное субъективное мнение.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Архивировано

Эта тема находится в архиве и закрыта для дальнейших сообщений.


  • Наш выбор

    • Наверно многие заметили, что в популярных темах, одна из них "Межнациональные браки", дискуссии вокруг армянских традиций в значительной мере далеки от обсуждаемого предмета. Поэтому решил посвятить эту тему к вопросам связанные с армянами и Арменией с помощью вопросов и ответов. Правила - кто отвечает на вопрос или отгадает загадку первым, предлагает свой вопрос или загадку. Они могут быть простыми, сложными, занимательными, важно что были связаны с Арменией и армянами.
      С вашего позволения предлагаю первую загадку. Будьте внимательны, вопрос легкий, из армянских традиций, забитая в последние десятилетия, хотя кое где на юге востоке Армении сохранилась до сих пор.
      Когда режутся первые зубы у ребенка, - у армян это называется атамнаhатик, атам в переводе на русский зуб, а hатик - зерно, - то во время атамнаhатика родные устраивают праздник с угощениями, варят коркот из зерен пшеницы, перемешивают с кишмишом, фасолью, горохом, орехом, мелко колотым сахаром и посыпают этой смесью голову ребенка. Потом кладут перед ребенком предметы и загадывают. Вопрос: какие предметы кладут перед ребенком и что загадывают?    
      • 295 ответов
  • Сейчас в сети   2 пользователя, 1 анонимный, 1 гость (Полный список)

  • День рождения сегодня

    Нет пользователей для отображения

  • Сейчас в сети

    1 гость
    1 анонимный
    Гено Xenobarbital
  • Сейчас на странице

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

  • Сейчас на странице

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.


×
×
  • Создать...