Перейти к публикации

Учим английский


cartesius

Рекомендованные сообщения

1) Господи, это опять вы…. — Thank you very much for your email.

2) Если до завтра не предоставите документы, пеняйте на себя. Тут вам не детский сад.- We will do our best to proceed with your request however for the best result the documents should reach us not later than tomorrow.

3) Вы читать умеете? — You can find this information below.

4) Сколько можно напоминать!- Kind reminder

5) Неужели так сложно подписать документ там, где нужно — Please sign in the place marked with yellow sticker

6) Что у тебя в школе было по математике? — Let’s reconfirm the figures.

7) Мы уж лучше сделаем это сами.- Thank you for your kind assistance.

8) Я уже сто раз вам это присылал. — Kindly find attached.

9) Ага, сейчас все брошу и побегу разбираться. — I’ll look into it and revert soonest.

10) Да поймите же вы наконец — Please kindly review the matter again.

11) Надеюсь, что теперь вы перестанете надоедать своими вопросами — I hope this helps, otherwise please do not hesitate to contact me anytime.

12) Какой же вы зануда… — Thank you for your patience

13) Даже и не надейтесь, что мы откроем вам счет — We will let you know in due course.

14) У нас не те масштабы, чтобы возиться с вашей мелочью — We would be happy to offer you the most favourable conditions on the case-to-case basis.

15) Вот когда подрастете, тогда и приходите.- So if you have eventually some needs from your clientele, it can have a realadded-value.

16) Ой-ой, напугал! — We regret to know that you are not satisfied with our services.

17) Ну и пожалуйста. Не очень-то и хотелось. — We look forward to hearing from you.

18) Хотя бы в пятницу отстаньте уже. — good to hear from you and have a nice weekend

19) Услуги будут оплачены. Может быть. — Thanks a lot in advance

20) Да идите вы знаете куда…- We consider the matter settled and close our files.

21) Ха-ха (три раза) — Very best regards

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • Ответы 934
  • Создано
  • Последний ответ

Лучшие авторы в этой теме

Онлайн переводчик. Понедельник - Monday - Вторник - Tuesday - Среда - Environment - Cреда - Environment - День недели сука, среда - Day of week bitch, environment...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Реальные переводы сайта Российской Академии Наук:

Президент РАН - President of the Wounds

Институт белка - Squirrel Institute

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Positive Language Policy

At Newbridge Educate Together we speak with the children about appropriate behaviour and inappropriate behaviour. Children are asked to consider their behaviour and change it if necessary. Students must know what is expected of them if they are to practice appropriate behaviour. Therefore, common negative language such as “Don’t swing on the chair” or “Don’t forget your pencil” should be translated into explicit positive language as in “Sit safely on your chair” or “Be prepared”. Always talk with the children in positive language instead of negatives – tell the children what to do instead of what not to do.

Positive language gets a good response from children. Subconsciously it helps children develop a positive mind set so that when he/she runs into problems he/she is more likely to think positively about what to do instead of negatively about what he/she can’t do.

Tell the children exactly what you want them to do.

Our choice of words can have a huge impact on our students. As teachers we know that the way we talk to the children is crucial to helping them learn to see themselves as capable individuals and to build successful communication skills of their own. We also know that it’s not easy to say the right thing on the spur of the moment.

The following are some suggested phrases that could be used to help children gain confidence and learn responsibility.

Translate negative language into the positive.

Instead of “Don’t throw that stone” try “Put the stone on the ground”.

Instead of “Don’t slam the door!” try “Shut the door quietly”.

“Check yourself”

‘It seems noisy to me. Please check yourself to see if you are using your indoor voice.’

“We are going to go outside please check yourself to see if you are standing safely in the line.”

The message you are giving the children is ‘I can see you as individuals who can check yourselves. Checking is your job. I believe you can handle it. Using “Check yourself” regularly with students encourages responsibility and autonomy. You’ll be giving students the opportunity to be responsible for their own choices.

“Next time”

“Next time please let me finish my sentence before you start talking”.

“Next time please respect the safety rule for using scissors”.

“Next time I’d like you to use words to communicate your feelings”.

When you use “next time” as a positive alternative to the word “don’t” you place a positive image in your students minds about what you want to see happen in future. “Next time” communicates to the child that any ‘mistake’ he/she made is over and you have moved on.

“Please make a different choice”

“X, your talking is disturbing silent reading time, please make a different choice”. “Y, crayons are not for throwing, please make a different choice”.

This phrasing does not tell children what to do; it gives them information about their present behaviour and respectfully asks that they choose a different behaviour. Asking the children to make a different choice communicates respect. “Please make a different choice” may be exact words, but the real message is ‘I see you as responsible for your actions. You choose your responses in life. I believe in your ability to find a response that is appropriate. I am leaving that choice to you.

“I see”

“I see a pencil under the table”, “I notice that some children aren’t showing lámha soar”.

An alternative to telling children what to do, you are describing the situation at hand and are leaving the ‘what to do’ part up to them. The children must stop and think ‘What do I do next?’ Instead of ‘what does the teacher want me to do?’ Giving fewer orders and commands reduces defiance. It communicates to your students that you think they are capable of creating the appropriate response once they understand the situation.

“You decide”

Many times during the day students ask questions that place the teacher in the role of permission giver.

“Is it o.k. if I get X to help me?” “Can I get a book to read, I’m finished my work?” When you respond to these questions with a “yes” you assume the role of permission giver. If the request is clearly within the bounds of class rules, step out of permission giving role and empower your students with “You decide”. This phrase along with similar language such as ‘you choose’, ‘you think with your own brain’, ‘it’s up to you’ etc creates opportunities for children to practice being decisive. It is one more chance for them to experience their own power and to exercise independence.

“I am really surprised”

‘X said you didn’t listen, I’m really surprised at that’.

‘I was surprised by your behaviour today’.

‘X said you weren’t playing safely, I’m really surprised at that”.

This phrase conveys much more than surprise. The real message is: I expect good things. I don’t see you this way. This behaviour doesn’t fit my picture of you. Surprise talk is a way to communicate positive expectations to your students. Conversely “well I’m not surprised” is language that announces to the child that the behaviour was expected. Surprise talk informs them that, in your mind, this particular behaviour is not who and what they really are.

Please think carefully about the following language before you use it:

‘Don’t’

‘Punish’

‘Bully’

‘Bad’

‘Always’ as in ‘Your always in X’s space’

‘Shouldn’t’

In Newbridge Educate Together the use of the following language is not permitted:

Bold

Lazy

Hate

Kill

Stupid

Liar

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ой-ой-ой, он видите ли не икспект.... :pleasantry: еще как икспект!!! :crazysmile: Попробуй промолчи..... :shiftyninja:

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

  • Наш выбор

    • Ани - город 1001 церкви
      Самая красивая, самая роскошная, самая богатая… Такими словами можно характеризовать жемчужину Востока - город АНИ, который долгие годы приковывал к себе внимание, благодаря исключительной красоте и величию. Даже сейчас, когда от города остались только руины, он продолжает вызывать восхищение.
      Город Ани расположен на высоком берегу одного из притоков реки Ахурян.
       

       
       
      • 4 ответа
    • В БЕРЛИНЕ БОЛЬШЕ НЕТ АЗЕРБАЙДЖАНА
      Конец азербайджанской истории в Университете им. Гумбольдта: Совет студентов резко раскритиковал кафедру, финансируемую режимом. Кафедра, финансируемая со стороны, будет ликвидирована.
      • 1 ответ
    • Фильм: "Арцах непокорённый. Дадиванк"  Автор фильма, Виктор Коноплёв
      Фильм: "Арцах непокорённый. Дадиванк"
      Автор фильма Виктор Коноплёв.
        • Like
      • 0 ответов
    • В Риме изберут Патриарха Армянской Католической церкви
      В сентябре в Риме пройдет епископальное собрание, в рамках которого планируется избрание Патриарха Армянской Католической церкви.
       
      Об этом сообщает VaticanNews.
       
      Ранее, 22 июня, попытка избрать патриарха провалилась, поскольку ни один из кандидатов не смог набрать две трети голосов, а это одно из требований, избирательного синодального устава восточных церквей.

       
      Отмечается, что новый патриарх заменит Григора Петроса, который скончался в мае 2021 года. С этой целью в Рим приглашены епископы Армянской Католической церкви, служащие в епархиях различных городов мира.
       
      Епископы соберутся в Лионской духовной семинарии в Риме. Выборы начнутся под руководством кардинала Леонардо Сантри 22 сентября.
       
      • 0 ответов
    • History of Modern Iran
      Решил познакомить вас, с интересными материалами специалиста по истории Ирана.
      Уверен, найдете очень много интересного.
       
      Edward Abrahamian, "History of Modern Iran". 
      "В XIX веке европейцы часто описывали Каджарских шахов как типичных "восточных деспотов". Однако на самом деле их деспотизм существовал лишь в виртуальной реальности. 
      Власть шаха была крайне ограниченной из-за отсутствия государственной бюрократии и регулярной армии. Его реальная власть не простиралась далее столицы. Более того, его авторитет практически ничего не значил на местном уровне, пока не получал поддержку региональных вельмож
      • 4 ответа
  • Сейчас в сети   12 пользователей, 1 анонимный, 457 гостей (Полный список)

  • День рождения сегодня

  • Сейчас в сети

    457 гостей
    1 анонимный
    Абрикос RDR rush Nelsjan Rubik stephanie S lord17 mshput khnushinak Левон Казарян tailor Good Boy
  • Сейчас на странице

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

  • Сейчас на странице

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.


×
×
  • Создать...